Dag 1 - De Betuwe

30 april 2022 - Kesteren, Nederland

Ja, daar was hij dan. Dé grote dag, lang naartoe geleefd, veel voorbereiding en tja, voor je het weet is hij ook alweer voorbij. Voldaan zit ik voor mijn glamping tent (zie foto’s) midden in de Betuwe. Trots op mezelf. Want afscheid nemen vind ik vreselijk en toen de waterlanders over mijn wangen stroomden bij het afscheid, dacht ik heel even: ik ga niet…okay, dat dacht ik de eerste 30 kilometer. Of liever gezegd, toen dacht ik: ik ga terug. Niks voor mij dit. Gelukkig weet ik inmiddels dat mijn gedachten niet waar zijn dus kon ik gewoon blijven fietsen. Wat dat betreft hielp het eenduidig advies dat ik van een aantal mensen kreeg prima. Dat luidde namelijk: (als je het niet meer weet) gewoon doortrappen/fietsen. Blij dat ik daarnaar geluisterd heb. Ik voelde wel enige triomf toen ik Utrecht in fietste. En helemaal toen ik bij camping de Betuwe aan kwam. Een allerhartelijkst ontvangst, en de eerste pot gratis jam. Hoop dat ik er daar niet teveel van krijg want dan kom ik zwaarder beladen terug dan dat ik heen ben gegaan.

Het hoogtepunt van vandaag: onder een tunneltje doorfietsen en dan heel hard schreeuwen, fantastisch! (Dat deed ik als kind ook😂.)

Wat ik heb geleerd vandaag? Als je een praatje wilt dat je dan gewoon met bepakking op moet gaan fietsen. Aanspraak gegarandeerd! Dat Nederland helemaal niet plat is…En dat de Utrechtse Heuvelrug niet alleen prachtig is maar dat het ook een heuse gemeente is (het weetje van de dag). En last but not least: niet teveel naar mijn gedachten luisteren, die zitten er namelijk regelmatig faliekant naast!

Ja, dat was mijn eerste dag op de fiets. Ik ga even bijkomen, gooi mijn beentjes omhoog en hoop dat ik morgen een beetje behoorlijk op mijn zadel kan zitten (#zadelpijn is fijn).

Fijne avond allemaal en tot snel!

Lieve groet en natuurlijk een hele dikke knuffel😘

1. Cor Jansen:
    Succes Annelies ik ga 22 mei Naar Rome
    Ben benieuwd naar jouw reis
    Ik ga de Benjamins route ongeveer fietsen
    Groetjes Cor jansen Didam Rome
    Polarsteps ga ik doen
  2. Erik Niels:
    30 april 2022
    Lekker hoor! Geniet er van.
  3. Anna:
    30 april 2022
    Yeah!! Je bent gewoon gegaan, onderweg en wat een prachtige fotos! En wat een goede lessen al ;-).
    Heeeeeeel veel plezier en wat is het leuk om met je mee te lezen!
  4. Monique:
    30 april 2022
    Woohoo! Goed bezig meis! De kop is eraf gefietst 🚲🚲!
  5. Rina:
    30 april 2022
    TOP! Heel goed gedaan. Wat een overwinning, en inderdaad gewoon doortrappen. De kop is eraf. Benieuwd naar de volgende verhalen. Vergeet niet te genieten😊🚴🏻‍♀️!
  6. Femke:
    1 mei 2022
    Wat geweldig om je nu met bepakking op de fiets te zien! Zo, echt zo bijzonder en dapper van je dat je bent gegaan. Maar wat een bofkont ook, dat je dit mag meemaken. Geniet ervan!! Top
  7. Mariëtte:
    1 mei 2022
    Top, heerlijk om je blog te lezen. Zet hem op. Ik vind het nu al een geweldige prestatie!
  8. Olga:
    1 mei 2022
    Lieverd, wat knap dat je je gedachten kunt negeren! Genieten nu van de omgeving maar vooral ook van jezelf! Top 🔝 xx