Dag 2 - Van de Betuwe naar Limburg

1 mei 2022 - Well, Nederland

Na een koude nacht in mijn glamping tent, begint ook vandaag met een lach en een traan. De ochtenden zijn nu eenmaal niet mijn sterkste punt. De gedachten vliegen door mijn hoofd en ik weet het even niet. Er galmt een stemmetje door mijn hoofd: Waarom doe ik dit eigenlijk? Kan ik niet gewoon omkeren en naar huis fietsen? Gelukkig zijn er dan altijd vrienden om te zeggen dat het allemaal goed is, wat er ook is: alles is goed en alles mag.  De rode draad en uitdaging van deze reis is mij na 2 dagen wel duidelijk. Dat zijn niet de fietskilometers en de bijbehorende zadelpijn. Nee, dat ben ik zelf. Hoe je heel graag iets wilt en het tegelijkertijd ook een gevecht kan zijn. Hoe lastig ik het vind om te genieten van wat ik tegenkom, dat ik ‘mag’ genieten. Dat ik vrij ‘mag’ zijn deze weken, dat deze tijd er voor mij is. Dat iedereen er gewoon nog is als ik straks terug kom. Het klinkt zo simpel, mijn praktijk is alleen anders. Goed, tot zover de ‘depressie talking’.

Dan nu het fietsen. Vandaag gestart met een korte broek om de zon vanachter de wolken vandaan te lokken. Missie deels geslaagd…De route leidt mij deze 2e dag, van de Betuwe, de Overbetuwe, over heuvels en door dalen naar het Limburgse land. Een bij tijd en wijle prachtige route langs en over de Waal richting het zuiden. Soms is het ook oersaai en ja, dat hoort er ook bij. De route is vandaag zo’n 70 kilometer en ik wissel het fietsen af met terrasjes, kopjes koffie en een portie poffertjes. Vooral in dat laatste had ik ineens zo’n zin! De route eindigt in Well aan de Maas, een schattig dorpje met een heus kasteel en een eigen gilde dat toevalligerwijs vandaag acte de présence geeft (zie de video’s).

Wat er vandaag te lachen viel? Hilarische bedrijfsnamen, zoals: trimsalon ‘Pluk’, pottenbakkerij ‘de Oude Kruyck’ en de topper van vandaag: creatief centrum ‘Klei Goed’ 😉. Briljant toch, hoe verzinnen ze het?

Vanavond slaap ik in B&B ‘t vijfsterrenhofje. Gerund door de familie Baaima. Ik word hartelijk ontvangen met koffie en tiramisu, in een prachtige tuin. Dat beloofd wat voor het ontbijt. Nou, lieve kijkbuis kindertjes,  ik ga met de beentjes omhoog en sta morgen weer op met frisse moed en nieuwe energie.

Lieve groet en een dikke knuffel, Annelies

1. Clara:
    1 mei 2022
    Ik loop niet weg. M'n fiets staat stof te vangen in de schuur, en zo. Ben er nog wel als je terugkomt. ;)
  2. Annemarijke:
    1 mei 2022
    whoepwhoep en morgen gewoon De Grens over, yeah! Super bezig Annelies, mooie tocht nog :)
  3. Rina:
    1 mei 2022
    Weer te leuk om je verhaal te lezen, én dat wil
    Jij ons thuisblijvers ontnemen??? Gewoon doortrappen, Liesje! Je bent een topper. En vergeet niet te genieten, dat mag gewoon. Dikke knuffel terug🚴🏻‍♀️🍀
  4. Anna:
    Wat een tocht, nu al!
    Zo goed dat je het doet, en wij zijn er zeker allemaal gewoon nog als je terug komt (want op je werk gingen dagen toch ook gewoon voorbij? ;-)).
    Geniet ervan!
    Ik vind het heerlijk om zo in tekst met je mee te mogen fietsen
  5. Corita:
    2 mei 2022
    Leuk weer om je verhaal te lezen. Ga dus nog maar lekker door. Je kunt het. Go for it!
  6. Ria:
    2 mei 2022
    Fijn dat ik ook mee mag lezen. Zo neem je me een beetje mee op de fiets. Dat is heel bijzonder omdat ik dat zelf niet meer kan.
    Mooi om dat allemaal te mogen volgen.
    Ik wens je een goede reis, mooi weer en veel fijne contacten. Veel liefs
  7. Olga:
    2 mei 2022
    Volgens mij gaan die sombere buien in de ochtend vanzelf verdwijnen… Het Bourgondische Limburg, heerlijk! Bijna in België, go for it! Het wordt steeds mooier… xx
  8. Margot:
    3 mei 2022
    Ha tante lies 😀, leuk om je zo te kunnen volgen dapper meisje, go for it. De eerste km zullen best zwaar zijn maar dan gaat het steeds beter, enjoy your trip.