Dag 3 - Het puntje van Limburg

2 mei 2022 - Boukoul, Nederland

Allereerst wil ik even zeggen: dankjewel voor alle lieve berichtjes en reacties die ik heb gehad. Zo ontzettend leuk om te lezen en fijn dat jullie op deze manier met mij meereizen!

Vandaag begon de dag goed. Heerlijke zonneschijn en een gezellig ontbijt in mijn B&B. Ik had gezelschap van 2 gepensioneerde heren waarvan er één je de oren van de kop kletste… waarvan ik bovendien wat meewarige en vaderlijke blikken kreeg toen ik vertelde dat ik onderweg ben naar Rome, in mijn eentje. Al ontstond er bij één toch ook wel een twinkeling in de ogen, bij het horen van mijn reis.

Aanbeland in dag 3 en daarmee ook aanbeland in de route van Reitsma die ik ga volgen richting Rome. De tocht voerde langs de Maas, door pittoreske dorpjes als onder andere Blitterswijck, Tienraij en Grubbenvorst. Fietsen langs het water van de Maas is prachtig en ik merk dat ik steeds meer in vakantiestemming kom. Langzaam leidt de route mij van de Maas af, door het schattige Swalmen naar Boukoul, steeds verder richting de grens met Duitsland. Boukoul is mijn eindstation vandaag, ik slaap in een trekkershutje op natuurcamping de Raayerhof. In the middle of nowhere, althans zo voelt het hier, midden in de natuur.

Wat ik vandaag geleerd heb? Dat je totaal verkeerd kunt fietsen en toch op de juiste plaats uit kunt komen. Er leiden dus echt meerdere wegen naar Rome 😉. Moeilijk te geloven als ik eerst schrijf dat ik verkeerd ben gefietst, maar ik kan eigenlijk ook best wel aardig kaart lezen. Alhoewel de navigatie op mijn telefoon ‘goud waard is’. En tja, Nederland is prachtig. Maar ja, Rome ligt toch echt in Italië, dus ga ik morgen de grens over met Duitsland. Zo kom ik elke dag een stapje dichter bij mijn doel. Alhoewel de belangrijkste les van vandaag wel is: ‘take it one day at a time’. Dat was het voor nu, de telefoon gaat even aan de kant, tijd voor een boek!

1. Ruud Vermeulen:
    Hoi Annelies,

Goed te lezen dat je de smaak te pakken krijgt. 'Na Rome wil je veel meer van dit soort trips' Mark My Words. Je gaat er ook steeds meer van genieten.
    Leuk dat je dit met ons/ mij wilt delen. Succes en goede reis

Ruud
  2. Femke:
    2 mei 2022
    Prachtig daar. Lekker doorfietsen Annelies!
  3. Arie Kammeraat:
    2 mei 2022
    Het begint nu echt te voelen, eigenlijk is Limburg al een beetje buitenland! Geniet ervan en op naar Rome!!
  4. Femke:
    2 mei 2022
    Heel gaaf en wat ben je al snel Nederland uit!! Je hebt er flink de sokken in. Geniet! Geniet! Geniet! Je bent vrij om te gaan.
  5. Guike:
    Hi Annelies,
    Al lekker 3 dagen op weg en wat een mooie reis tot nu toe! Met veel plezier lees ik je verhalen en kijk ik naar de foto’s, echt leuk!
    Nogmaals veel plezier en ik stuur je eerdaags wel weer een berichtje na het lezen van je log!
    Groet,
    Guike
  6. Guike:
    Hi Annelies,
    Zie nu ook pas je filmpjes 🙈 die zijn ook fantastisch! Ga zo door ik zit te genieten!
  7. Paulien:
    Zo mooi Annelies!
    En wat schrijf je heerlijk
  8. Margot:
    3 mei 2022
    Super leuk om alles te lezen en te volgen van jouw reis. Zo dapper en creatief als je bent.
    Veel plezier onderweg Annelies!
  9. Mariëtte:
    3 mei 2022
    Heerlijk om op deze manier op de hoogte te worden gehouden. Filmpjes zijn ook top! Veel succes op weg naar Duitsland!